Hibrid kerékpárok a Yamahától

Megosztom
  • 2
  •  
  •  
  •  


A Yamaha elektromos és/vagy hibridmeghajtású bicikliken, robogókon látja rohangálni a holnap városlakóját. Mókás és ötletes jövőkoncepciók Tokióból.

A 41. Tokyo Motor Show-n a Yamaha megmutatta, hogy szerintük milyen kétkerekűekkel fogunk közlekedni a közeli-, és a kicsivel távolabbi jövőben, urbánus környezetben. A hagyományos elektromos bicikliktől a lassacskán szériaérett hibrid nagyrobogón át a hollywoodi sci-fiből ide csöppent fütür-robogóig elénk tettek mindent, lehet róluk szabadon véleményt – és egyszerre a fejlesztések haladási irányát – formálni!

A Yamaha Smart Power koncepciómodellek a kétkerekűek és az ember szimbiózisáról szólnak. Egy olyan előremutató új fajt kívánt velük létrehozni Iwata, melyek felépítésükben és üzemeltetésükben egyszerűek, ugyanakkor rendkívül könnyen vezethetőek, és természetesen a technika által nyújtott összes jelenleg ismert lehetőséget hasznosítva kímélik környezetünket.

A Yamaha jelen pillanatban nem kevesebb, mint 17 (igen, tizenhét!) különböző elektro-ciklit kínál a PAS családnév alatt Japánban, mindenféle méretben és kialakításban. Az első PAS-okat, tessék kapaszkodni, 1993-ban mutatták be, egy évvel később pedig már az egész országban kaphatóak voltak a Li-Ion akkumulátorral táplált, különböző teljesítményű elektromotorokkal manapság már intelligensen a hajtásban asszisztáló biciklik.

hirdetés

Az eddigieknél sportosabb Brace-L Special modellel új vásárlókat kívánnak megszólítani: kifejezetten a férfiak ízlésvilága szerint készül, tárcsafékekkel, a hagyományos – leginkább a hölgybicikliseket célzó – PAS-oknál sportosabb üléshelyzettel. A Brace-L-ben 240 wattos (8,1 Ah-s) motor nyolcsebességes agyváltót hajt, a lítium-ion akkumulátor konnektoros töltési ideje hozzávetőlegesen négy óra, míg a teljes bicikli csupán 23,1 kilogrammot nyom.

A PAS bringák jövőjének prototípusa agymotoros két kerék meghajtással és elektronikus vezérlésű automata váltóval kényeztet. A hátsó kereket kardántengelyen keresztül hajtja a központi, 150 wattos elektromotor, míg az első kerékagyban láthatatlanul csücsülő 100 wattos lassítás vagy lejtmenet során tölti az akkumulátort is.

A PAS er szívverés érzékelője a vezető kimerültségétől függően változtatja az elektro-rásegítés mértékét, amit kalóriaégetésünkkel és a sebességgel együtt nyomon követhetünk a kormányon elhelyezett LCD kijelzőn.

forrás: motorinfo.hu



Megosztom
  • 2
  •  
  •  
  •  

Vélemény, hozzászólás?