Kedvezőbbek a légi áruszállítás mutatói, mint a 2008-as válságban

Kedvezőbbek a légi áruszállítási szektor mutatói a 2008-as gazdasági válsághoz képest, de a korlátozások feloldása után újra nehéz helyzetbe kerül az ágazat – hangzott el a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) keddi videokonferenciáján.

Brian Pierce, a háromszáz légitársaságot tömörítő, montreali kereskedelmi szervezet vezető közgazdásza azt mondta, márciusban 15,2 százalékkal csökkent a légi áruszállítás volumene, a 2008-as válságban viszont ennél nagyobb, 25 százalékos visszaesést mértek. A mostani helyzetben még a bizalmi indexek is magasabban vannak, és a cégek jövedelmezősége is kedvezőbb a 12 évvel ezelőtti válsághoz képest.

Budapest, 2020. április 27.
A kormany.hu által közreadott képen a Kínából érkezett újabb egészségügyi védőfelszerelés-szállítmányt pakolják ki a Liszt Ferenc-repülőtéren 2020. április 27-én. Ezen a napon 11 millió 100 ezer kesztyű, 110 ezer védőruha, 365 ezer maszk és 8,5 tonna védőmaszk gyártásához szükséges alapanyag érkezett.
MTI/Árvai Károly/kormany.hu

hirdetés

Ennek oka az elemző szerint az, hogy a mostani járvány okozta gazdasági helyzetben az áruszállítás biztosítja az egészségügyi segédeszközök és gyógyszerek meglétét, így most az összes légitársaság közül az áruszállító cégek vannak a legjobb helyzetben. Ez azonban változni fog, ha feloldják a korlátozásokat, ekkor ugyanis a szektor visszatér a járvány előtti helyzethez, amelyben túlkapacitással, és veszteséges működéssel küzdöttek a társaságok – közölte Brian Pierce.

Alexandre de Juniac, az IATA elnök-vezérigazgatója ezt kiegészítve azt mondta, jelenleg sokkal nagyobb a kereslet az áruszállítás iránt, mint a kínálat, ezért egyre több légitársaság alakítja át utasszállító gépeit, és több régi repülőt újra forgalomba helyeznek.

Kérdésre válaszolva beszélt arról is, hogy az Egészségügyi Világszervezettel (WHO) és a Nemzetközi Polgári Repülési Szervezettel (ICAO) közösen olyan szabályokat akarnak létrehozni a pandémia utáni időszakra, amelyek szem előtt tartják a légitársaságok pénzügyileg fenntartható üzemelését, és megvédik az utasok egészségét is.

energiaoldal.hu – MTI

Kapcsolódó cikkek
Kevesebbet autózunk, mint négy éve

A Bosch egyedülálló módon már harmadszor mérte fel az autóhasználati szokásokat Magyarországon, derült ki legfrissebb közleményükből. A Robert Bosch Kft. Elolvasom

Még kevesebbet tankolunk

Az első félévben 3,3 százalékkal, 1,307 milliárd literre csökkent az üzemanyagok fogyasztása a magyar piacon a Magyar Ásványolaj Szövetség (MÁSZ) Elolvasom

Vészjelzés: áramszünetek jöhetnek Magyarországon!

A kedvezőtlen befektetési környezet miatt nem várható új erőművek építése a közeljövőben, így azonban már néhány év múlva zavarok lehetnek Elolvasom

Mi drágult legjobban a válság óta?

A tej, kenyér, a sertészsír, netán a benzin, a gázár vagy az áram ára? A fodrász, a BKV-jegy vagy a Elolvasom