Megbízható a felhasználók villamosenergia-ellátása
Közel 12 százalékkal csökkent tavaly a villamosenergia-ellátás megszakadások gyakorisága és időtartama 2012-höz képest – derül ki a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal értékeléséből. Az elmúlt évben a Magyarország területén működő villamos energia elosztói engedélyesek mindegyike teljesítette az előírt minimális minőségi követelményeket.
A Hivatal a felhasználók érdekeinek védelmében meghatározza a villamosenergia-ellátás minimális minőségi követelményeit és elvárt színvonalát. A szabályozó hatóság az értékelés során az elmúlt három év adatainak átlagát veszi figyelembe olyan nemzetközileg elfogadott, a felhasználók számára fontos mutatóknál, mint például a villamosenergia-ellátás megszakadásának átlagos gyakorisága vagy átlagos időtartama.
Tavaly – 2012-höz képest – közel 12 százalékkal csökkent a villamosenergia-ellátás megszakadások gyakorisága és időtartama. 2012-ben még 76 percet, 2013-ban már csak átlagosan 67 percet töltött villamosenergia-ellátás nélkül egy felhasználó az elosztói engedélyeseknek felróható, előre nem tervezett műszaki okból. A hazai adatok nemzetközi összehasonlításban évek óta a középmezőnyben vannak.
Az elosztói engedélyesek az elmúlt években sokat tettek az ellátás biztonságának javításáért, így a Hivatal által előírt minimális minőségi követelményeknek mind a hat engedélyes maradéktalanul megfelelt és a Hivatalnak nem kellett szankciót alkalmaznia. Az elvárt színvonal tekintetében – mely nem teljesítése nem jár közvetlen szankcióval – ugyanakkor az elosztók sok esetben elmaradnak a követelményszinttől. A Hivatal hatékony intézkedések bevezetésével szándékozik ösztönözni az elvárt színvonal elérését.
Az átviteli hálózatot üzemeltető Magyar Villamosenergia-ipari Átviteli Rendszerirányító Zrt. teljesítette a számára előírt követelményeket és évek óta biztosítja az átviteli hálózat üzembiztos működését.
OPH