Több zöldenergiáért lobbiznak a nemzetközi multik
Miután a kiszivárgott információkból kiderült, a megújuló energiák fejlesztése az úgynevezett téli csomag szerint már nem lesz kiemelt fontosságú téma, több multinacionális társaság, köztük a Google, az Unilever és az IKEA is csatlakozott a csomag módosítását kezdeményezőkhöz.
Az Euractiv beszámolója emlékeztet, a nagyvállalatok felhívták az Európai Bizottságot, hogy módosítsa a tervezett szabályozási csomagot, és adjon kiemelt fontosságot a zöldenergiáknak.

fotó: energiaoldal.hu/Takács Zoltán
A téli csomag hangsúlyeltolódását rosszalló társaságok jellemzően csatlakoztak az RE100 kezdeményezéshez, amit 2014-ben az ENSZ Klímacsúcson hirdetett meg 13 nagyvállalat, megcélozva a 100 százalékos zöldenergia használatot. Mára a társulásnak 83 partnere van, a British Telecomtól, a Google-on át, egészen az Ikeáig, és az Unileverig.
A megújulók használata üzleti értelemben is kedvezőbb lehet hosszú távon, miután kevésbé volatilis árakat eredményez, szemben a hagyományos energiahordozókkal. A jelenlegi környezetben azonban a tisztán megújulók használata sokkal nehezebben kivitelezhető, mint a hagyományos és nem hagyományos források kombinációja.
AZ EU ma 2020-ra átlagosan 27 százalékos zöldenergia arányt tűzött ki célul, ami közösségi átlagot jelent, és ez jelentős eltéréseket enged meg tagállami szinten. Magyarország vállalása például mindössze 14,6 százalék.
forrás: energiainfo.hu