Töretlen a luxusbiciklik szárnyalása: Aston Martin

Az Aston Martin is beállt a számos prémium- és luxusmárka közé, akik úgy gondolják, hogy érdemes nevét adni kétkerekű járművekhez is. S persze sok egyéb mindenhez, ami nem is tartozik igazán a profiljába. (Az igazsághoz persze hozzátartozik, hogy nem ez az első Aston kerékpár.)

A mindössze 77 példányban készült Aston Martin One-77 négykerekűhöz illő kétkerekűt is piacra dobnak, és természetesen ebből is csupán 77 darab készül.

A mintegy két millió dolláros autó összes példánya gazdára talált, és feltehetően nem lesz gond a bicikli eladásokkal sem. A kézzel összeszerelt darabok az Aston Martin és a Factor Bikes együttműködésének gyümölcsei, és ez utóbbi cég a maga területén – országúti versenykerékpárok – szintén elég jó nevű vállalkozásnak számít.

Az One-77 Cycle érdekessége, hogy egy komolyabb méretű érintőpanelt kapott, amely mintegy 100-féle adatot és statisztikát képes megjeleníteni. Az olyanok mellett, mint a sebesség vagy a magasság, akár az emelkedő szögét, vagy a hátsókerekek fordulatszámát is meghatározza, de tudja rögzíteni a pulzus- és légzésszámot, a belső testhőmérséklet, sőt a GPS mellett egy komplett EKG készülék is helyet kapott benne.

A karbon vázas és karbon kerekes kerékpár az ígéretek szerint közel annyira testre szabható lesz, mint egy igazi Aston Martin, így akár a nyerget, de a váz és a féknyergek színét is mi mondhatjuk meg. Mondjuk nem is csoda, hiszen a néhány hét múlva megvásárolható széria indulóára a tervek szerint 25 ezer font lesz, ami forintban mintegy 9 millió forintnak felel meg. Ennyi pénzért ugyan már igazi – használt – Aston Martint is lehet kapni, abban nem is kell izzadni, viszont a károsanyag-kibocsátásunk is megugrik.

hirdetés

 

Ez az ár egyébként nem is sok, alig 2 millió forinttal több, mint mondjuk a hazai gyártású m55 Bike, amely ugye szintén elég kellemes darab, ráadásul hibrid hajtáslánca révén más technikai csemegékkel (is) szolgál. A brit autóhoz hasonlóan a bicikli is jó befektetés lehet.

Tulajdonképpen a belső égésű motor kivételével minden fontos jellemzőt átvettek a szuperautótól, a váz karbonból készül – öt méret közül lehet választani –, és igen fejlett elektronika is van a gépben – például azt is ki tudj mutatni, a bal- és a jobboldalon mennyi erőt vesztegetett el a kerékpáros a rossz tempózás miatt –, amelynek a menetkész tömege mindössze 7,4 kg.

A bf1systems nevű fejlesztőcsapat egyébként csak a legjobb – jellemzően Shimano gyártmányú – alkatrészeket használt, de említést érdemelnek még a karbon vázas gumik, vagy az, hogy a hidraulikus fékek vezetékeit elrejtették, hogy ne rondítsák el a kerékpár szépségét.

forrás: burzsuj.blog.hu, automotor.hu, factorbikes.com