Utód nélkül búcsúzik az Opel Ampera?
Bár 2012-ben az Év Autójává választották, az Opel elektromos autójának nem volt könnyű sorsa.
Elektromosként lett beharangozva, de végül hatótávnövelős, illetve plug-in hibridként érkezett a Chevrolet Volt és európai testvérmodellje az Opel Ampera.
A jövő autójának előhírnökeinek szánt modellek azonban nem fogytak valami jól. A 2011-re tervezett 10 ezer helyett alig 7 ezret adtak el, ezért a gyártást is fel kellett függeszteni egy időre.
A szervizhálózat kiépítése sem volt zökkenőmentes, ugyanis a több Chevrolet-kereskedő olyan drágának ítélte a javításhoz szükséges, kötelezően előírt szerszámokat, hogy inkább lemondott a forgalmazásról.
Az autók ára is elég borsosra sikeredett, de vevőknél ez sokkal jobban terhelte magát a gyártót, ugyanis az Egyesült Államokban 40 ezer dollárért kapható konnektoros hibrid előállítási költségét körülbelül 88 ezer dollárra becsülték. Ez pedig tízmillió forintos veszteséget jelentett minden egyes eladott autón.
A 310 literes csomagtartóval és kissé szűkös utastérrel rendelkező jövőautóra később sem jött meg a vásárlói kedve, pedig az Opel az árat jelentősen csökkentette, azonban a körülbelül kétmillió forintos kedvezmény után is majdnem 12 millió forintba kerülő autóért továbbra sem álltak sorba a vevők.
Az nem nagy meglepetés, hogy Magyarországon nem lett népautó, sőt, a 2012-es 10 darab után 2013-ban mindössze 3 darab kelt el itthon. Ha egész Európát nézzük, akkor 2012-ben 6600, tavaly pedig 3200 körül alakult az eladások száma (az Angliában forgalmazott Vauxhall változattal együtt).
Így érthető, hogy a hírek szerint a GM már csak a Chevrolet Volt-ból készít új változatot, az Opel Ampera pedig utód nélkül marad. Pedig az európai gyártók sorra jelentik be elektromos, vagy konnektoros hibrid modelljeiket és egyre több nyugat-európai országban szakítanak ki mind nagyobb szeletet az eladásokból az elektromos autók.
energiaoldal.hu