Volt? Nincs!

Több Chevrolet-kereskedő is lemondott az Opel Ampera testvérmodelljének számító Chevrolet Volt értékesítésének lehetőségéről, mert drágák a januártól számukra kötelezően előírt szerszámok.

A General Motors decemberben értesítette Chevrolet-dílereit a január 1-jétől a Volt értékesítéséhez és szervizeléséhez szükséges követelményekről, és ennek nyomán máris többen úgy döntöttek, hogy lemondanak a hibrid Chevy forgalmazásáról.

Chevrolet Volt

A gyártó részéről támasztott egyik követelmény egy 5100 dolláros szerszámcsomag megvásárlása, ennek nagy részét, 4735 dollárt az akkumulátor lemerítéséhez szükséges speciális eszköz teszi ki. Ezzel a szerszámmal tudják az elektromosságot külön-külön kiszippantani a hajtóerőt adó akkucsomag egyes celláiból: ennek köszönhetően nem kell egészben kiszedni az akkumulátort, hanem elegendő csak a javításra szoruló elemeket lemeríteni, és visszaküldeni a GM-nek javításra. Elsőre talán nem tűnik nagy tételnek, de ahhoz elég volt, hogy pár kereskedő máris kirakja szalonjából a hibridet.

hirdetés

A New York állambeli Churchville-ben álló Jim Barnard Chevrolet tulajdonosa elmondta, hogy az elmúlt 2 évben mindössze 5 példányt értékesített, és az ezeken keresett összeggel éppen nullára jön ki az autó szervizelésére, tréningre és töltőállomásokra elköltött befektetései levonásával. A további költségek miatt igen kérdésessé válna a Volt értékesítésének megtérülése.

Opel Ampera

A Chevrolet-Cadillac szalont futtató John Holt is csak 5 Voltot adott el az elmúlt 2 évben. Barnarddal ellentétben azonban ő úgy döntött, vállalja a plusz költségeket, de nem a Volt, hanem az annak alapjaira épülő, jövőre érkező Cadillac ELR hibrid kupé kedvéért. “Hallottam, hogy többen is kiszálltak a Volt-programból, de úgy gondolom, az új Caddy érkezése miatt butaság lenne nem megvenni az 5100 dolláros szerszámcsomagot”- nyilatkozta Holt. Michelle Malcho, a GM szóvivőjeként elmondta, hogy teljesen megszokott, hogy a kereskedőket speciális szerszámok beszerzésére kötelezik egy-egy típus javításához, arról pedig nem nyilatkozott, hogy hányan léptek vissza a Volt értékesítésétől: mindössze annyit mondott, hogy a kilépők együttes forgalma nem éri el a Volt eladásainak 1%-át. Azokat a felvetéseket is visszautasította, miszerint a GM azért növeli a költségeket, mert kisebb kereskedői hálózatot szeretne, mellyel a nagyobb forgalmú régiókba és szalonokba terelik a vásárlókat.

forrás: autonavigator.hu

Kapcsolódó cikkek
Apró, elektromos kisáruszállító a Renaulttól (videó)

A Twizzy eddig is a Renault (sőt egész Európa) legsikeresebb elektromos modellje volt, most pedig újabb változatával bővült az elektromos Elolvasom

A Nissan 100 új gyorstöltőt épít amerikában

Az elektromos autók elterjedésének egyik legnagyobb gátja, hogy nem nagyon találhatók kiépített gyorstöltő állomások. Ez pedig jelentősen befolyásolja a megtehető Elolvasom

Egy Tesla Model S nyerte az All Electric Vehicle Rally-t

Idén kilenc elektromos autó-tulajdonos indult az Egyesült Államok nyugati partjai mentén indított versenyen. Az eredmények szerint a Teslák taroltak, de Elolvasom

A Nissan-Renault eladta 100.000-ik elektromos autóját

Világrekordot állított fel a Nissan-Renault: a japán-francia közös autógyártó cég eladta 100.000-ik elektromos járművét. A gyártók szerint a 100.000. autót Elolvasom

Vélemény, hozzászólás?