Automata Daciák jönnek!

A kézi váltó lassú kihalásra van ítélve. Mi sem mutatja ezt jobban, mint hogy az olcsónak számító Dacia modellekben is megjelenik az automata váltó, ez a kategóriában korábban elképzelhetetlen fényűzés

Míg az Egyesült Államokban évtizedek óta az automatikus váltók az egyeduralkodók, az európai autósok eddig sokkal inkább a manuális váltót részesítették előnyben, mondván, ez nem romlik el, szeretek váltani, én akarom megmondani mit csináljon az autó, meg sokat is fogyaszt az automata.

Dacia Easy-R automata váltó

A kényelem viszont nagy úr, ráadásul az automatikus váltók rengeteget fejlődtek az elmúlt években, és sem megbízhatóságban, sem fogyasztásban nem feltétlenül követelnek kompromisszumot, így már Európában is egyre többen döntenek kuplungpedál nélküli autó mellett. Ennek jele, hogy a piac legolcsóbb márkájának tartott Dacia is felveszi kínálatába ezt a lehetőséget.

Váltson inkább a robot!

A lehető legegyszerűbb lehetőséget választották. Az Easy-R névre keresztelt váltó egy hagyományos 5 sebességes mechanikus szerkezet, normál kuplunggal. Ezt egészítették ki egy hidraulikus és elektromechanikus aktuátorokkal, ezek végzik a váltást és kuplungolást a számítógép utasításainak megfelelően. Egy további előnye ennek a megoldásnak, hogy nem növeli meg az autó fogyasztását és károsanyag-kibocsátását.

Dacia Easy-R automataváltós modellek

A vezető szempontjából ez teljesen mellékes, ő ebből csak annyit lát, hogy elég a váltókart D-állásba tolni és már indulhat is. olyan szolgáltatásokról sem kell lemondania, ami más automatáknál természetes: előre-, vagy hátramenetbe kapcsolva az autó lassan „kúszni” kezd a gázpedál érintése nélkül, ez pedig dugóban araszolva, vagy például parkoláskor jöhet jól. Ha enyhe emelkedőn indulnánk el, a Hill Start Assist pedig a visszagurulást gátolja meg.

Az Easy-R robotizált automataváltó a Logan, Logan MCV, Sandero és Sandero Stepway modellekben lesz elérhető még év vége előtt, a 90 lóerős TCe motorokkal.

hirdetés

A Dacia kifinomult, megbízható és tartós szerkezetet ígér, amit eddig 130 000 órás tesztnek vetettek alá, az autókba kerülő darabokat pedig szigorú minőségellenőrzés vár.

Hogy mennyivel lesz drágább egy ilyen váltóval szerelt Dacia még nem tudjuk, de várhatóan jóval nagyobb réteg számára lesz elérhető ezáltal a váltásmentes autózás szabadsága.

Nem lesz egyedül

Nem csak a Dacia az egyetlen, aki automataváltót kínál az olcsó szegmensben. A hamarosan Magyarországra, majd Európába is visszatérő Lada több modellje is elérhető automatikus váltóval. A hétvégén tartott bemutatójukon számos autó ezzel rendelkezett.

Lada Kalina automata

A Lada megoldása nagyon hasonlít a Dacia automatájára. Itt is egy robotizált egységről van szó, hasonló paraméterekkel.

Lada ZF automataváltó

Ugyan a Daciához hasonlóan a Lada is a Renault érdekeltségébe tartozik, de ezek az autókba a Lada által fejlesztett 1,6-os motor kerül, a váltó kifejlesztését pedig a ZF segítségével végazték.

energiaoldal.hu

Vélemény, hozzászólás?