Elindult a dízeldominó, a Mercedes kidobja a dízelmotort

Amint az tegnap előre vetítettük, a VW dízelbotránya súlyos következményekkel járhat az egész dízeltechnológiára. Az origo már arról számolt be, hogy a Mercedes beszünteti a dízelmotorok gyártását a személyautóiban.

Mercedes-Benz GLA 220 CDI 4MATIC 2013

Már régóta köztudott, hogy a dízelekkel sok baj van. A kisebb fajlagos fogyasztásért cserébe súlyos egészségügyi kockázatot jelentenek úgy a régi, mint a modern felépítésűek. Előbbi a korom, utóbbi pedig a nem látható, mikroszkopikus részecskék miatt. Bővebben erről itt olvashatnak, eléggé horror.

 

Az egyre szigorodóbb környezetvédelmi előírásokat csak a motorok végletekig történő bonyolításával lehetett betartani (pontosabban lehet, hogy még úgy sem), ami kissé megbízhatatlanná tette a dízeleket.

Amikor már a pisi sem segít

Erre tett rá egy lapáttal az Euro 6-os norma, amit a gyártók csak egy külön tartályban tárolt, vizelet alapú folyadék hozzáadásával tudtak megoldani. Nem túl elegáns dolog, különösen egy több tízmilliós luxusautónál. Természetesen a marketing gyorsan a segítségükre sietett és tetszetős fantázianevek mögé bújtatta a kissé bizarr technológiát. BluePerformance, Clean Diesel, BlueTec vagy BlueTDI és más hasonló “kékes” fantázianévvel látják el az Euro-6 kibocsátási normát teljesítő dízel modelljeiket, magát a folyadékot AdBlue (véletlenül sem AdYellow, ugye…) névvel látták el.

hirdetés

Euro-6

Az Euro 6-ot természetesen az Euro 7 fogja követni, ez pedig olyan fejlesztéseket követel a gyártóktól, amit már végképp nem szívesen vállalnának.

De miért erőltetik akkor ezt ennyire a gyártók?

Alighanem arról van szó, hogy ezekre az autókra nagyon nagy igény mutatkozott az európai vásárlók részéről. Nagy teljesítmény, kis fogyasztás. Mivel Európa autóipara nagyon ráfeküdt erre a témára, senki nem merte meglépni, hogy megkongatja a vészharangot és konkurencia ide, vagy oda, leépíti a dízeleket. Legalábbis eddig.

A Mercedes ezért – ha valóban leáll a dízelekkel – ügyesen kihasználja azt a zűrzavart és felháborodást, amit a mostani botrány okozott és új irányba hajózik ennek hullámain.

Mercedes S 500 PLUG-IN HYBRID

Mercedes S 500 PLUG-IN HYBRID

Na és mi lesz ez az irány? Ezek szerint igazunk lett, amikor tegnap azt írtuk, egyelőre a hibrid technológia lesz a nyerő és úgy tűnik a Mercedes is ebbe az irányba mozdul el. Miként a legtöbb gyártó, ők is évek óta kísérleteznek a technológiával és kapható is néhány hibrid modelljük. Mivel ma még a Mercedesek körülbelül fele készül dízelmotorral, ezek kiváltása hosszú éveket vehet igénybe.

energiaoldal.hu