Lécci, senki ne vegyen elektromos Fiatot!

Sergio Marchionne, a Fiat Chrysler vezérigazgatója azt kérte, ha lehet, senki ne vásároljon 500e típust, mivel minden egyes példányon egy autó árát veszti el a vállalat, írja a totalcar.hu

Az már a tervezéskor is egyértelmű volt, hogy a villanyautó-gyártás veszteséges lesz, de azt még a Fiat vezetése sem tudta, hogy ennyire. Maga Marchionne nyilatkozta még a premier előtt, hogy legalább tízezer dollár veszteséget hoz majd minden példány.

Fiat 500e

Fiat 500e

Mint kiderült, alaposan alábecsülte a típus gyártási költségét, ugyanis most már 14 ezer dolláros veszteségről beszél példányonként, ami napi árfolyamon számolva mintegy 3,1 millió forintnak felel meg.

hirdetés

Mindezt úgy produkálja, hogy közben a vásárló számára is meglehetősen drága: az ára 32 ezer dollár – bő 7 millió forint – bár Észak-Amerikában államonként változó mértékű állami kedvezményt adnak rá, ami valamivel olcsóbbá teszi.

Egyébként a Fiat még tavaly leállította az elektromos hajtáslánc fejlesztését, mondván a vásárlók nem hajlandók megfizetni az új technológia borsos fejlesztési költségeit.

Chevrolet Volt

Chevrolet Volt

Ugyan a Fiat vesztesége tetemes, de mégis töredéke a tízmillió forintos ráfizetésnek, amit a General Motors szenved el minden eladott Chevrolet Volton.

Kapcsolódó cikkek
Nyomul a Tesla! – Kettészakad az autóipar?

Egyre inkább úgy tűnik, hogy válaszút elé érkezett az autóipar, ahol mindenkinek el kell döntenie, hogy merre megy tovább: az Elolvasom

Biztonságosak az elektromos autók? Az új EuroNCAP töréstesztből ez is kiderült!

Az Euro NCAP tesztelőinek az év vége felé rengeteg dolga akadt, hiszen a futószalagon érkező friss modellek biztonságára bizony kíváncsiak Elolvasom

750 ezer elektromos autót adtak el tavaly Kínában

Kína nyitva hagyta az ajtót az Egyesült Államok és Japán előtt az Ázsiai Infrastrukturális Beruházási Bankhoz (AIIB) való csatlakozáshoz - Elolvasom

Megjelenik a környezetkímélő gépkocsi fogalma, de az átépített autók kimaradnak

Egy rendelettervezet szerint bekerül a környezetkímélő gépkocsi fogalma a magyar jogba, ilyennek  számít majd az elektromos, valamint a légszennyező anyagot ki Elolvasom

Vélemény, hozzászólás?