Még nem tudni, mennyire fog fájni a Volkswagen-botrány Magyarországnak

Még nem lehet számszerűsíteni, hogy milyen hatással lehet a Volkswagen-botrány a magyar ipar teljesítményére, még tartanak a vizsgálatok – mondta Marczinkó Zoltán István, a Nemzetgazdasági Minisztérium helyettes államtitkára pénteken az M1 aktuális csatornán.

Hozzátette: a csoport tavaly 12 millió gépjárművet értékesített, ezek beszállítói Európa különböző országaiban, így Magyarországon is jelen vannak. Megvizsgálják, hogy ha ez az értékesítési darabszám egy vagy kétmillióval csökken, akkor annak milyen hatása lehet a beszállítókra. Úgy vélte, hogy a csoport egyes tagjai különböző időpontokban teszik majd közzé azoknak az autóknak a számát, amelyek érintettek lehetnek az ügyben. Az mondta, hogy egészséges önmérsékletet várnak a csoporttól. Kijelentette, hogy személy szerint elítéli azt, ha valaki meg nem engedett eszközökkel próbál a piacon előnyhöz jutni.

Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter (b2), Thomas Faustmann, az Audi Hungaria Motor Kft. ügyvezető igazgatója (b3), Lőre Péter, az Audi Hungaria Motor Kft. kommunikációs igazgatója (b) és Tordai-Lejkó Gábor müncheni főkonzul (j) megtekintik az Audi Hungaria Motor Kft. 10 milliárd forintból felépített második logisztikai csarnokát az átadóünnepség napján Győrben 2015. szeptember 8-án. MTI Fotó: Krizsán Csaba

Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter (b2), Thomas Faustmann, az Audi Hungaria Motor Kft. ügyvezető igazgatója (b3), Lőre Péter, az Audi Hungaria Motor Kft. kommunikációs igazgatója (b) és Tordai-Lejkó Gábor müncheni főkonzul (j) megtekintik az Audi Hungaria Motor Kft. 10 milliárd forintból felépített második logisztikai csarnokát az átadóünnepség napján Győrben 2015. szeptember 8-án. MTI Fotó: Krizsán Csaba

hirdetés

Két héttel a Volkswagen emisszió-hamisítási botrányának kirobbanása után nem csillapodnak Európa legnagyobb autógyárának gondjai. A cég Németországban és Franciaországban újabb eljárásoknak néz elébe, az Egyesült Államokban kongresszusi meghallgatásra idézték a VW amerikai részlegének vezetőjét, és az ügyvédi irodák kártérítési igényekkel kezdik bombázni a vállalatot.

A VW korábban elismerte, hogy az Egyesült Államokban olyan szoftvert alkalmazott, amely csak a próbapadon tartja a határérték alatt az emissziós értékeket, normál üzemmódban azonban nem korlátozza a motorteljesítményt. A vállalat közölte, hogy világszerte mintegy 11 millió VW-gépkocsi fut az emissziós értékeket manipuláló szoftverrel. A VW részvénye pénteken tovább esett, a botrány kirobbanása óta a papír 43 százalékkal zuhant.

energiaoldal.hu – MTI

Vélemény, hozzászólás?