Hyundai: tojásból lesz a csoda?

Egyre többen látják a városi közlekedés jövőjét különböző, 1-2 kerekű minijárművekben. A Segway által emegkezdett útra a Hyundai is rálépett gurult, de ők nem bonyolult egyensúlyozó mechanizmusban, hanem a gyerekkorból ismert, jól bevált támasztókerekekben gondolkodtak…

A 2013-as Szöuli Autókiállításon bemutatott E4U a Hyundai Motor Group kutatás-fejlesztési részlege belső pályázatának egyik díjnyertes projektje.

e4u-hyundai e4u elektromos egykerekű koncepció

A jövőbeli mobilitásra vonatkozó új ötleteknek teret adó „2012-es IDEA Fesztiválon” szabadon részt vehetett a Hyundai összes mérnöke, hogy közlekedési témájú elképzeléseiket felvezessék és bemutassák a többieknek.

Atojás formájú, áramvonalas karosszériájú E4U egy egyszemélyes mobilitási koncepció. Mivel a járművet a szűk, városi utcákon történő, kis sebességű haladásra tervezték, az áramvonalasságnak nincs túl sok jelentősége.

hirdetés

Az E4U elnevezés 4 „E”-re utal: „Egg” (tojás), „Evolution” (evolúció), „Electricity” (elektromosság) és „Eco-friendliness” (környezetbarátság).

Az irányítása nem túl bonyolult. A jármű sebességét és irányát ugyanazzal az egy, a jármű alsó félgömb szerkezetébe beépített villanymotorral lehet szabályozni, ami egyszerűbbé és könnyebbé teszi a rendszert. A vezető az egy irányba forgó félgömb dőlésszögét tudja módosítani. A jármű sebessége és iránya attól függően változik, hogy a vezető melyik irányba, és milyen mértékben dönti be a félgömböt.

A hátsó támasztó lábak felhajthatók, az oldalelemek szintén leszerelhetők, így a parkoláshoz szükséges hely igazán minimális. Sőt, a szélvédő is sisakként hordható.

A szerkezet nem éppen súlyos, még akkumulátorral együtt is csak 80 kg, viszont ezt már biztosan nem kapjuk fel és visszük fel az irodába tölteni.

A meghajtásról egy 24 Voltos, 500 W teljesítményű villanymotor gondoskodik, ami maximálisan 30 km/óra elérését teszi lehetővé.

Vélemény, hozzászólás?